Jak se rodí osobní značka?

listopad 2025

Panelová diskuze s Petrem Márou, Martinem Jahnem, Liborem Hořením a Mikem Bubeníčkem. Jak rozjet vlastní značku, zaujmout a neztratit se v záplavě obsahu? 

To byla hlavní otázka panelové diskuze Marketing / Budování osobní značky, kterou jsem moderovala v pátek 7. listopadu na konferenci NextGenZ v Praza.A když se u jednoho stolu potkají YouTuber a technologický optimista Petr Mára, manažer z vedení Škody Auto Martin Jahn, podnikatel s nápadem, který zachraňuje jídlo a rozjíždí projekty Libor Hoření a marketingový stratég Mike Bubeníček, vznikne mnohovrstevnatá debata. 


Každý jiný, všichni inspirativní

Petr Mára otevřel debatu tím, že připomněl, jak těžké je v dnešní době informačního nadbytku nezaniknout. „Autenticita není o tom, že ukazujete všechno. Je o tom, že to, co ukážete, je skutečné,“ řekl.
Martin Jahn zase nabídl pohled z opačného konce – z prostředí velkých značek. „Osobní značka je v podstatě totéž co firemní. Jen má jiný měřítko. V obou případech jde o důvěru,“ zdůraznil.
Libor Hoření připomněl, že i velké projekty často začínají jako studentský nápad. „Nečekejte na ideální moment. Stejně přijde až v praxi – a i chyby vás posunou,“ dodal s úsměvem.
Mike Bubeníček přidal: „Než začnete tvořit, zamyslete se, proč to děláte. Pokud nevíte, kdo jste a co chcete říct, ani nejchytřejší algoritmus vám nepomůže.“

Značka = hodnoty, ne logotyp

Diskuze se postupně dotkla i otázky co vlastně znamená osobní značka v roce 2025? Shoda byla jasná – nejde o vizuál, ale o hodnoty, styl myšlení a dlouhodobou konzistenci. Značka vzniká ve chvíli, kdy si vás lidé spojí s konkrétním přístupem, nikoli s logem nebo barvou.

Generace Z chce být vidět. Ale i věřit

V publiku převládali studenti a mladí tvůrci, kteří se ptali na první kroky při rozjezdu vlastního projektu. „Začněte tím, že něco opravdu uděláte,“ shodli se panelisté. „Nečekejte, že to bude dokonalé. Stačí, že to bude vaše.“ A padla i jedna důležitá rada – nedělejte všechno všude. Lepší je soustředit se na jednu platformu a být tam autenticky přítomen, než se rozptýlit a ztratit hlas.

Značka se nežije jen online

Panel uzavřela myšlenka, která zazněla opakovaně – osobní značka je otisk vaší práce, přístupu i vztahu k lidem. Ať už jste manažer, tvůrce nebo student s nápadem, všechno začíná tím, že víte, kdo jste – a máte odvahu to ukázat.